orange.ro
Health

Vitamine, minerale și rolul lor în sănătatea noastră!

aprilie 24, 2016
zenda.ro

Ideal este ca vitaminele și mineralele să nu lipsească din organismul nostru, pentru că atunci când dezechilibrele încep să își facă apariția, este momentul în care și bolile sau diferitele afecțiuni bat la ușă. Cu toate acestea, parcă niciodată nu ai știut ce face vitamina A sau ce rol are vitamina B. Parcă nici potasiul și seleniul din organism nu își sună cunoscut. Cum ai putea să le consumi, dacă nu știi ce efecte au asupra organismului sau care sunt alimentele în care le găsești?Ai totală dreptate! De aceea, noi îți oferim un mic ”îndreptar” de vitamine și minerale, pentru a afla de ce este bine să le ai în organism.

Vitamina A

Se regăsește în brânză, ouă, legume, caise, brocolli, ardei roșu, margarină, morcovi. Este cea responsabilă pentru repararea țesuturilor și a pielii. Minunată pentru vedere. Beta carotenul se comportă ca un antioxidant și protejează sistemul imunitar.

Vitamina B1

Surse bune de vitamina B1 sunt cerealele integrale, nucile, cartofii. Rolul acestei vitamine este să producă energie, să ajute la buna funcționare a sistemului nervos, mușchi și inimă. Dezvoltă abilitatea mentală.

Vitamina B2

Esențială în reparare țesuturilor și pentru producerea de energie, vitamina B2 se poate găsi în ouă, lapte, iaurt, semințele de dovleac.

Vitamina D

Cele mai bune surse de vitamina D sunt razele soarelui, margarină, uleiuri vegetale, ouă, unt. Vitamina D este vitală în formarea și întărirea dinților, în creșterea oaselor, ajutând corpul să absoarbă calciul și fosforul, esențiale pentru creștere și ele.

Calciu

Sursele de calciu le cunoașteți deja cu siguranță. Cele mai bune rămân laptele, brânza, iarutul, ulei de susan, brocolli, smochine uscate și spanac. Este esențial în consolidarea oaselor și a dinților, precum și la buna funcționare a sistemului nervos.

Fier

Dacă vrei să rămâni sănătos, ia în considerare introducerea alimentelor care conțin fier în propria dietă. Acesta ajută la sănătatea sângelui și a mușchilor. Se regăsește în carne roșie, cereale, prune, caise uscate, tofu.

Zinc

Zincul este bun pentru sistemul imunitar și pentru țesuturi, vindecarea rănilor și reproducere. Alimentele care îl conțin sunt nucile, cerealele integrale, semințe de dovleac, iaurt.

Sodiu

Esențial pentru funcționarea sistemului nervos și a mușchilor, dar și pentru reglarea fluidelor din corp. Sodiul este sare, de fapt și se găsește în mod natural în unele produse.

Seleniu

Acest mineral este conținut de avocado, lapte, brânză, nuci brziliene și alge marine. Seleniul ajută la regenerarea pielii, poate proteja împotriva cancerului și protejează împotriva radicalilor liberi.

Potasiu

Conținut de banane, lapte, nuci, semințe, cartofi, cereale integrale, fructe și legume. Are un rol esențial în echilibrarea cantității de apă din organism și normalizarea tensiunii arteriale.

 

starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline