vola.ro
Lifestyle

Un deliciu! Învață cum să faci budincă din semințe de chia

martie 25, 2016
Divisima

Semințele de chia sunt un adevărat miracol pentru digestie și pentru organismul nostru, în general. Semințele de chia sunt pline de vitamine și minerale, fiind adjuvante în controlarea poftei de dulce și controlul greutății. Consumate, ele luptă împotriva radicalilor liberi. În bucătăria raw vegană, ele sunt folosite în principal pentru realizarea deserturilor, a sucurilor, salate și chiar produse de panificație. Despre un desert cu semințe chia vom vorbi noi astăzi: budincă din semințe chia cu banane.

Trebuie să știți că semințele chia, principalul ingredient al desertului nostru, conțin:

  • De 5 ori mai mult calciu decât laptele
  • De 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele
  • De 3 ori mai mult fie decât spanacul
  • De 2 ori mai mult potasiu decât o banană
  • De asemenea mai conţin o cantitate mare de Zinc, Potasiu, Vitaminele B3, B2, B1.

Desertul  de azi este ușor de pregătit, iar pentru a-l realiza, este nevoie de următoarele:

  • 1 cană (250 ml) lapte vegetal (de migdale, caju, cocos);
  • 2 linguri seminţe de chia
  • jumătate de linguriţă de scorţişoară
  • jumătate de linguriţă de vanilie
  • 1 linguriţă de miere, sirop agave, ştevia, etc
  • fructe uscate, la alegere: stafide, goji, curmale
  • 1 banană sau fructe de sezon pentru topping.

Semințele de chia se combină cu laptele și se amestecă uniform. Apoi, se adaugă vanilia, scorțisoara, nucșoara și ce alte condimente mai vreți să puneți în compozției, pentru a-i da un gust savuros și o aromă puternică. Fructele uscate urmează și ele, pentru a îndulci compoziția. În funcție de cât de dulce vrei să fie desertul, alege fructe uscate mai dulci sau mai puțin dulci. Compoziția astfel obținută se lasă peste noapte la frigider sau cel puțin o oră la frigider, pentru a se închega bine, după care se scoate, iar înainte de a fi servită, se mai amestecă puțin, pentru că este posibil să devină prea solidă. Mai poți adăuga lapte, pentru a o face puțin mai cremoasă. Deasupra, poți tăia niște banane și niste fructe de sezon, pentru un aport de minerale, vitamine și antioxidanți.

Preparatul poate funcționa și ca un mic dejun, oferindu-ți aportul necesar de vitamine pentru organism. În plus, este și foarte sățios! O să te îndrăgosteți instant de acest sortiment și cu siguranță îți vei mai dori să diversifici pe viitor sau chiar să treci la un nivel superios de a găti folosind semințe chia. Poate chiar produse de panificație!

 

Alte articole interesante