orange.ro
Lifestyle

Tehnicile care l-au făcut miliardar pe Steve Jobs

mai 17, 2016
zenda.ro

Orice persoană care lucrează în zona creativă are nevoie din când în când de un boost de creativitate pentru creier, iar asta  pentru a obține motivația necesară și dramul de inspirație de care are nevoie pentru a-și duce taskurile la bun sfârșit. Steve Jobs, reper în domeniu, apela la un set de exerciții pentru antrenarea minții, care îl scoteau din impas de fiecare dată și îl ajutau să reducă stresul semnificativ.  Acum, poți încerca și tu setul de exerciții care lui i-au adus succesul în carieră și l-au transformat într-un adevărat guru al afacerilor!

Tehnicile la care apela Steve Jobs pentru a ieși din impasul minții și al creativității sunt tehnici speciale de conștientizare, folosite în meditațiile daoiste. Cu foarte puțin timp înainte de a muri, Steve Jobs a dezvăluit acest secret, folosit ca meotidă de optimizare a minții, care pe el l-a ajutat foarte mult în dezvoltarea lui spirituală.

Iată care sunt aceste exerciții:

Pasul 1

Așează-te jos, cu picioarele încrucișate, într-un loc liniștit. Ai putea să folosești o pernă plată, care să reducă tensiunea din coloana vertebrală. Începe prin a respira adânc.

Pasul 2

Închide ochii și încearcă să te concentrezi pe un monolog mental interior cu tine, având ca bază toate gândurile care îți trec prin minte. Lucruri legate de muncă, casă, lucruri pe care le-ai văzut la tv sau pur și simplu discuții cu prietenii. Nu încerca să le oprești, ci pur și simplu să le asculți. Observă-le doar, fără a te implica și urmărește creierul cum jonglează de la una la alta. Repetă acest exercițiu timp de 5 minute pe zi, pentru o săptămână.

Citește și: Iată cât de periculos este să-ți usuci hainele în casă. Efectul poate deveni mortal

Pasul 3

Nu încerca încă să oprești fluxul de gânduri, încearcă să te focusezi pe acea parte responsabilă din creier cu gândirea liniștită sau care poate calma și induce o gândire relaxată. Se numește ”minte ox”. Ea doar contemplă, nu face judecăți și nu pune etichete. Doar vede, aude și simte. Mulți oameni nici măcar nu sunt conștienți de existența ei, cu toate că ea apare în momente extreme, de limită și șoc, când ”mintea maimuță” tace.

Pasul 4

În timp ce încerci să iei legătura cu mintea ox, încearcă să reduci treptat activitatea minții maimuță. Pentru asta, te poți folosi de un exercițiu de imaginație. De exemplu, vizualizează-te pe un drum liniștit și pustiu de țară.Nu te aștepta să adormi, pentru că mintea maimuță(cea responsabilă de zumzetul din creier) va opune rezistență mult timp. O să observi însă treptat cum ea devine domoală, iar zumzăitul ei va fi abia perceptibil.

Pasul 5

După ce ai domolit mineta-maimuță, concentrează-te pe mintea ox. Dacă faci totul bine, vei simți cum respirația ți se liniștește și o să devii brusc conștient de lucrurile din jurul tău. Poți simți chiar și cum îți curge sângele în vine. Și când deschizi ochii, lumea îți va părea schimbată, nouă și chiar ușor ciudată. De exemplu, poți percepe o fereastră ca un dreptunghi plin de lumină, nu ceva care se închide, se deschide și trebuie curățat. Doar ceva care există, aici și acum. Și exact așa te vei simți și tu, ca ceva care există aici și acum.

Pasul 6

Va dura ceva să obții această stare. Dar când în final vei reuși, atunci nu vei mai obseva minutele care se scurg din momentul în care închizi ochii până când finalizezi procesul. Treptat, de la o zi la alta, crește durata acestor meditații. Incredibil, dar oricât de lungi ar fi, nu vei mai simți timpul trecând pe lângă tine. Acest tip de exerciții te ajută să îți crești gradul de conștientizare și să reduci semnificativ stresul din viața ta. Insomnia va deveni de domeniul trecutului și vei câștiga abilitatea de a gândi mult mai clar, de a te focusa pe ce ai de făcut.

 

starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline