Diet and Fitness

Slăbește cu o dietă bogată în proteine!

martie 23, 2016
dieta cu proteine
Divisima

Printre tipurile de diete pe care le poți încerca se numără și dieta cu proteine, una dintre cele mai eficiente tipuri de diete, cu rezultate care se văd după o săptămână. Înainte de a începe orice fel de dietă însă, recomandarea este să te duci la un medic nutriționist, care să îți spună dacă acest tip de dietă este recomandat pentru tine și dacă efectele dietei asupra organismului tău vor fi cele scontate. Spunem asta pentru că nu tuturor se potrivește un anume tip de dietă, asta pentru că organismul și metabolismul fiecăruia diferă și are un mod propriu de manifestare.

După ce ai consultat medicul nutriționist și ai aprobarea lui, poți începe dieta cu proteine. Acest tip de dietă înlocuiește orice sursă de carbohidrați și favorizează topirea depozitelor de grăsimi. Cumulat cu un program de sport, efectele se pot dubla sau chiar tripla. Ceea mai trebuie zis este că acest tip de dietă este foarte comod, și asta pentru că senzația de foame nu te va mai chinui, ca în cazul celorlalte diete.

Proteinele sunt substanțe nutritive de bază, necesare pentru buna dezvoltare și funcționare a organismului. Pentru a se procesa, proteinele au nevoie de un consum foarte mare de calorii, ceea ce nu poate decât să te ajute, dacă vrei să slăbești.  O dietă bazată de activează metabolisumul și stimulează arderile de grăsimi. În plus, dezvoltă masa musculară și îți menține pielea, părul și unghiile în formă. Mai mult, este recomandată pentru imunitate și controlul eficient al apetitutului. Pentru a controla sau ține în frâu  senzația de foame, alege să mănânci pușin și dese, 4-5 mese pe zi cu un conținut proteic ridicat sunt mai mult decât suficiente.

Ca și recomandare, specialiștii spun că dacă vei consuma 120 grame de proteine în fiecare zi, este perfect. Tot specialiștii spun că acest tip de dietă nu este recomandat persoanelor cu disfuncții renale, în rest, oricine poate apela la ea. 

Alimente bogate în proteine

Înainte de a începe acest tip de dietă, informează-te! Specialiștii au grupat alimentele bogate în proteine în 3 categorii, pentru a-ți mai ușor să te orientezi atunci când recurgi la această dietă. Prima dintre acestea, categoria A, cuprinde fructele de mare, peștele și carnea de pasare. În categoria B se încadrează lactatele și leguminoasele, iar în categoria C intră cerealele și nucile.

Produsele alimentare din categoria A te ajută cel mai mult în dieta cu proteine,  pentru că au puține calorii, grăsimi sau carbohidrați.  În categoria B, sunt alimentele care aduc un aport de calciu organismului, dar și fibrele necesare digestiei și accelerării metabolismului.  Categoria C conține alimente bogate în proteine,  fibre, dar și în grăsimi esențiale Omega-3.

Alimente proteice categoria A: fructe de mare și pește (sardine, somon, hering, sardine, creveți, ton), piept de pui, carne de pasăre fără piele, carne de curcan fără piele.

Alimente proteice categoria B: lactate (brânză, lapte, iaurt), ouă, fasole neagră sau roșie, linte, mazăre, semințe de soia, tofu proaspăt.

Alimente proteice categoria C: cereale (ovăz și fulgi de ovăz, făină integrală, paste din cereale integrale, pâine de secară, nuci (alune de pădure, alune braziliene, caju, arahide, miez de nucă, migdale)

Odată ce începi să te documentezi mai bine asupra combinațiilor de alimente, îți va fi foarte ușor să alegi ce mănânci la fiecare masă.

Dieta este dedicată exclusiv celor care consumă carne, iar rezultatele ei sunt vizibile după câteva săptămâni. Pierderea în greutate variază de la un individ la altul. Odată ce recurgi la această dietă, trebuie să excluzi dulciurile și alcoolul din alimentație.

Dacă vrei să suplimentezi acest tip de dietă, o poți face cu pulbere proteică naturală, pe care o poți găsi în magazinele de specialitate. Pulberea proteică se dizolvă într-un pahar de apă și îți poate suplimenta eforturile de a slăbi și de a arăta sănătos, fără a-ți chinui corpul. Este și 100% naturală, deci nu are cum să îți facă rău.

 

Alte articole interesante