vola.ro
Health and Love

Shinrin-Yoku, o nouă tehnică japoneză de relaxare! Nu o să îți vină să crezi ce implică! Românii o știau de secole!

aprilie 19, 2016
Divisima

Shinrin-Yoku este o tehnică japoneză care se mai numește și ”forest bathing” (mot-a-mot, ”baia în pădure”) și implică o vizită prelungită în pădure, de pe urma cărora toate simțurile voastre vor avea de câștigat. Tehnica are efecte pozitive asupra sănătății, fiind o metodă inedită de anulare a stresului. Pentru a ne bucura de ea, nu trebuie să ajungem în Japonia neapărat, o putem încerca și la noi, într-una din pădurile care sunt mai aproape de casă. Sunteți pregățiti pentru o baie în pădure?

Shinrin-Yoku este o metodă nouă ca denumire, dar veche ca și practică, cel puțin pentru români, care apelează la mersul în pădure destul de frecvent. Există deja specialiști în acest domeniu, unul dintre ei fiind  Dr. Qing Li, care și explică beneficiile mersului prin pădure. Li spune că într-un studiu din 2007, cercetătorii de la Universitatea de Medicină din Kyoto au descoperit că mediile forestiere sunt încurajează  exprimarea emoțiilor acute, în special ale celor legate de stres. Acest tip de peisaje pot fi considerate  cu adevărat terapeutice.

Li este de părere că mersul prin pădure poate preveni apariția unor boli precum cancerul, poate reduce tensiunea și anihilează hormonii stresului. De altfel, s-a și demonstrat că acest tip de practică crează efecte psihologice calmante, reducând anxietatea, depresia, furia, oboseala și confuzia emoțională. Scopul acestei practici este ca întregul corp, prin simțurile de care dispune, să se bucure de puterea vindecătoare a pădurii, să se curețe și să se energizeze. ”Baia în natură” este atât de benefică și vindecătoare deoarece corpul nostru vrea să se alinieze vibrațiilor naturii, spre care și aspiră, de altfel. Vibrațiile naturii sunt mai înalte decât ale noastre, iar noi, odată ajunși în mijlocul ei, ne purificăm și ne vindecăm. Cam acesta este procesul, explicat pe scurt.

Cum practici Shinrin-Yoku?

În primul rând, trebuie să părăsești biroul. Sau apartamentul. Sau orice spațiu închis care te ține captiv. Apoi, găsește cea mai apropiată pădure, în care accesul se face ușor. Poate va fi nevoie să mergi de mai multe ori pe săptămână acolo, cine știe?

Ca și sfaturi simpliste de a pune această metodă în practică și de a o face eficientă, Li recomandă următoarele lucruri:

  • mergi încet;
  • respiră adânc;
  • implică-ți toate simțurile în această experiență;
  • lasă-ți telefoanele, camerele foto și alt tip de obiecte care te pot distrage în mașină;
  • lasă-ți corpul să îți spună direcția în care mergi, lasă pașii să te ghideze;
  • mergi desculț pe cât de mult poți;
  • fii atent la tot ce este în jurul tău: culori, lumini, mirosuri, ascultă vântul prin frunze, păsările. Bucură-te de toate lucrurile simple pe care orașul te-a făcut să uiți că există. Atinge iarba, scoarța copacilor, folosește-te de toate simțurile pe ntru a trăi experiența din plin.
  • de preferat ar fi să mergi singur, dar dacă mai mergi cu altcineva, faceți o înțelegere să nu mai vorbiți sau poate să o luați pe cărări diferite, să nu aveți același traseu. Puteți să vă întâlniți abia la finalul traseului.
  • așează-te pe iarbă și meditează, bucură-te de liniște, lasă liniștea să te cuprindă.

 

Și în aceste condiții, cum să nu te eliberezi de stres? Încearcă mai des să iei această vitamina N (natură), vei vedea ce bine îți va face! Vei fi relaxat și echilibrat, dar și energizat pentru o nouă spătpmână la muncă.

 

Alte articole interesante