vola.ro
Diet and Fitness

Orice femeie tebuie să știe asta! Organismul cedează dacă nu consumi aceste vitamine

mai 27, 2016
vitamine pentru femei
Divisima

Femeile din ziua de azi sunt destul de conștiincioase în ceea ce privește sănătatea. De cele mai multe ori, alegem să facem schimbări în alimentație și în modul de viață pentru a ne simți mai bine și pentru a fi sănătoase. La acest capitol, există o listă de vitamine pe care ar trebui să le avem în vedere atunci când facem schimbări în viața noastră, pentru a evita orice fel de probleme care pot apărea pe parcurs!

Citește și: Ce trebuie să faci dacă vrei să fii mereu tânăr și sănătos?

Vitaminele sunt compuși organici care ajută la funcționarea corectă a diferitelor organe ale corpului. Fiecare vitamină acționează într-un mod specific. Atunci când avem carențe la acest capitol, acestea încep să se vadă la nivelul funcționării generale a corpului și pot duce la probleme de sănătate destul de importante. De aceea este esențial să ne extragem vitaminele din anumite mâncăruri sau alimente, sau , la nevoie, să luăm suplimente.

Vitamina A

Vitamina A conține foarte mulți antioxidanți. Femeile de toate vârstele au nevoie de vitamina A pentru a-și întări oasele, dinții, pielea, țesuturile moi. Vitamina A reduce riscul instalării bolilor cronice, îmbunătățește vederea și încetinește procesul de îmbătrânire. Alimente bogate în vitamina A sunt dovleacul, morcovii, pepenele roșu, guava, brocolli, papaya, piersicile, ouăle, spanacul, ficatul, laptele și cerealele.

Vitamina B2

Această vitamină este necesară pentru creșterea normală și metabolism. Ajută la energizarea întregului corp și întărește sistemul imunitar, reducând anxietatea, stresul și oboseala. Deficiența de vitamina B2 afectează funcțiile creierului și se poate observa la nivelul buzelor care devin crăpate, părului care devine uscat și ridurile care se instalează prematur. Alimente bogate în vitamina B2 sunt brânza, laptele, ouăle, cerealele integrale, boabele de soia, nucile și ciupercile.

Vitamina B12

O altă vitamină esențială pentru femei, importantă pentru metabolism și diviziunea celulară. Ea previne apariția bolilor de inimă, a pierderilor de memorie și a anemiei. Poate fi folosită pentru tratarea depresiei. O deficiență de vitamina B12 duce la iritabilitate, depresie și confuzie. Poți consuma alimente de tipul brânză, ouă, pește, iaurt și cereale integrale.

Vitamina C

Este foarte bună pentru sistemul imunitar, pe lângă alte beneficii pe care le are pentru femei. Ajută la procesul de vindecare și restructurare celularpă, reduce riscul apariției cancerului și a bolilor de inimă, având un rol vital în formarea de noi celule roșii. Introdu în alimentație broccoli, kiwi, portocale, ardei, cartofi, căpșuni și roșii.

Citește și: totul despre Sănătate

 

 

Alte articole interesante