vola.ro
Health and Love

Motivul incredibil pentru care atleții renunță la produsele lactate. Crezi că e timpul să o faci și tu?

mai 23, 2016
atleti fara lapte
Divisima

Din ce în ce mai mulți atleți aleg să renunțe la produsele lactate, cum ar fi lapte de capră, oaie și bivoliță și vacă, ultimul dintre ele intrând în compoziția a 95% din produsele lactate, potrivit unui studiu realizat în 2014. Dar care este motivul pentru care atleții aleg să excludă din alimentație laptele și produsele derivate din lapte? Citește în continuare …

Dacă ne referim la informațiile nutriționale, laptele de vacă este unul cât se poate de benefic pentru organismul uman, conținând 130 de calorii, 2.4 grame de grăsime, 1.5 grame grăsimi saturate, 12 grame de carbohidrați, 107 mg sodiu, 13 grame zahăr, 8 grame proteine, 336 mg potasiu și 30% din necesaul zilnic de calciu. Există și lapte mai sărac în grăsimi, dar laptele integral pare a fi mai bun decât acesta, datorită proprietăților pe care le are. Plus că te face să te simți sătul pentru mai mult timp. Grăsimea conținută de lapte este bogată în vitamina A, vitamina K2 și acizi Omega 3. Când reduci grăsimea din lapte sau alegi un produs slab în grăsime, renunți la toate acestea, spun specialiștii în domeniu. Cu toate acestea, atleții scot laptele din alimentația lor? Care este, de fapt motivul pentru care fac asta? În mare parte, răspunsul zace în modul în care corpul lor digeră lactoza.

Citește și: Atenție! Iată care sunt bolile de ochi pe care femeile sunt predispuse să le facă de-a lungul vieții

 Ce este intoleranța la lactoză?

Intoleranța la lactoză se referă la incapacitatea corpului de a digera zahărul din lapte. Lactoza este principalul zahăr din laptele de vacă. Orice produs care are lapte de vacă în compoziție conține lactoză, doar dacă nu trece printr-un proces special, în care aceasta este eliminată sau filtrată din produs. Cea mai comună cauză a intoleranței la lactoză se numește deficiență de lactoză. Oamenii care suferă de așa ceva cunosc o descreștere a producției de proteină lactată, enzimă ce se regăsește în intestinul subțire. Această deficiență produce absborbția insuficientă a lactozei, care trece în colon, unde este descompusă de bacterii, creând fluid și gaze. Acest lucru duce la simptomele cunoscute ale intoleranței la lactoza, precum gaze, amețeli, abdomen umflat și diaree.

Și dacă nu ești intolerant la lactoză, de ce să scoți laptele din alimentație?

Pornind de la exemplul atleților, aceștia spun că se simt mult mai bine și au rezultate mult mai bune după ce renunță la produse lactate, chiar dacă nu sunt intoleranți la lactoză. Se pare că în cazul acestora, lactoza îi încetinește puțin, datorită unor substanțe pe care le conține (este vorba de o proteină care se găsește în laptele produs în SUA). Aceasta produce o inflamație a intestinelor, prin care acestea își pierd permeabilitatea. Un intestin sănătos îngăduie numai anumite lucruri- cum ar fi vitamine și aminoacizi- să scape în sânge. Atunci când intestinul este inflamat, toxine și microbi ajung în sânge, ceea ce dă peste cap sistemul imunitar.

Când elimini însă laptele din alimentație, trebuie să îl înlocuiești cu alte alimente, care să completeze nutrițional dieta. Specialiștii spun că dacă cineva începe să mănânce mai puțină brânză, iaurt și lapte, pe care le înlocuiesc cu fructe, legume, cereale integrale și nuci, atunci corpul lor va avea un aport nutrițional mult mai mare, pe care lactatele nu îl oferă.

Ce să faci?

Dacă vrei să experimentezi o dietă fără lactate, specialiștii spun că ai putea exclude aceste alimente în anumite zile, pentru a vedea cum te simți fără ele. Înlocuiește-le cu boabe, legume verzi, nuci și semințe, care le pot înlocui cu succes. Dacă vreți să continuați să consumați lapte, atunci ar fi indicat să căutați produse organice, direct de la producători.

 

 

Alte articole interesante