orange.ro
Health

Minunile pe care le produc în corp măslinele! Sfatul nutriționistului: ”Au proprietăți antioxidante, antiinflamatorii, antimicrobiene și anticanceroase”

august 21, 2017
Ulei de masline
zenda.ro

Nutriționistul Mihaela Bilic ne încurajează prin intermediul rețelei de socializare să consumăm cât mai multe măsline, indiferent de culoarea lor. Speciliastul aduce și argumente pentru care măslinele, crude sau gătite, ar trebui să facă parte din dieta noastră de zi cu zi. Bogate în antioxidanți de care organismul nostru are nevoie, măslinele pot face adevărate minuni după ce sunt consumate în mod regulat.

CUM SĂ PREPARI VIAGRA NATURALĂ DIN DOUĂ INGREDIENTE! E REMEDIU PENTRU POTENȚĂ ȘI ÎȚI ÎMBUNĂTĂȚEȘTE VIAȚA SEXUALĂ
Măsline de diferite culori sau doar coapte diferit?!🤔

” Am trăit multă vreme cu impresia că există câte o specie diferită de arbori pentru fiecare culoare de măslină. Ei bine, nu mică mi-a fost mirarea când am aflat că măslinul e unul singur și culoarea verde, maronie sau neagră a măslinelor e determinată doar de gradul de coacere al acestora. Cu alte cuvinte, măslinele verzi sunt necoapte, iar cele negre extra-coapte😳

Din punct de vedere nutritiv există diferențe între ele, cu cât sunt mai negre/coapte, cu atât sunt mai bogate în grăsimi. Cele verzi, ca orice fruct crud, sunt amare, gust de care e responsabilă o substanță numită oleuropeină. Pentru a putea fi mâncate, măslinele verzi trebuie tratate: se țin tin de 8-72 ore într-o soluție alcalină de hidroxid de sodiu care neutralizează oleuropeina. Apoi, indiferent dacă sunt verzi sau negre, măslinele se pun în saramură (sarea are rol de conservant) sau în ulei pentru a putea fi păstrate timp îndelungat.”, susține Mihaela Bilic.

Nutriționistul Mihaela Bilic

Nutriționistul Mihaela Bilic

Beneficii măsline

” Dacă măslina verde are gust amar considerați că e normal și bucurați-vă, oleuropeina are proprietăți antioxidante, antiinflamatorii, antimicrobiene și anticanceroase. În schimb, măslinele negre conțin de 3-4 ori mai mulți compuși fenolici (hidroxityrosol), deci au efect antioxidant mai puternic decât cele verzi. Și când spun antioxidant înseamnă neutralizarea radicalilor liberi responsabili de boli și îmbătrânire.

Iar ca mic secret, consumați măslinele ca atare, indiferent de culoare, sunt mai bogate în antioxidanți și mai sărace în calorii față de ulei. Și tot măslinele au de 4-10 ori mai mult hidroxityrosol față de ulei. În final, uleiul de măsline este un fel de esență de grăsime extrasă din măsline, o lingură de ulei e echivalentul a 25 măsline😱 și cu siguranță o trecem ușor cu vederea în timp ce mestecatul unui castronel de măsline ne ia mai mult timp. Dacă tot e vară, haideți să ne bucurăm de fructul simbol al alimentației mediteraneene, măslina de orice culoare și în orice preparat: în salate, paste, pizza, pâine, sosuri sau ca atare, ronțăite pe post de aperitiv.”, a menționat nutriționistul Mihaela Bilic pe pagina personală de facebook.

CEL MAI BUN REMEDIU PENTRU A SCĂPA DE TENSIUNEA MUSCULARĂ ȘI DE MIGRENE / FOTO
starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline