Diet and Fitness

Dieta care te ține veșnic tânără. Ce să mănânci ca să nu îmbătrânești

februarie 16, 2016
imbatranire elli.ro
Divisima

Încă de când eram copii ni s-a spus că e bine să mâncăm legume verzi, însă nu doar acest gen de alimente sunt bune pentru sănătatea noastră. Inclusiv legumele și cructele de toate culorile au un rol important pentru organismul nostru.

Așadar, pentru un complex de vitaminte avem nevoie atât de legume verzi, cât și colorate, care conțin în mod natural fitochimicale – roșu, că este vorba de tomate, violet cu afiane, plus multe altele care joacă un rol foarte important în sănătatea noastră. Deși mulți le ignorăm și mâncăm mai degrabă produse procesate, aceste fructe și legume ajută la bolile cronice, tratează inflamația, încetinesc îmbătrânirea prematură, protejează ochii și creierul, dar și sistemul imunitar.

Cu toatea astea, culoarea care predomină farfuriile noastre este bej. Cerealele, pastele, orezul, produsele de patiserie, carnea de pui și pâinea domină, deseori, mesele noastre. Aceste alimente, în soecial cele procesate, oferă un nivel scăzut de nutrienți. Nu spunem să renunțați de tot la ele, ci să le înlocuiți pe cât posibil cu vegetale naturale. Alimentația noastră trebuie să fie ca un curcubeu. Să conțină toate tipurile de vitamine și minerale pe care le găsim în produse organice. Cercetările au demonstrat că fietele trebuie să aibă la bază multe legume și fructe. Fiecare celulă din corpul nostru supraviețuiește cu ajutorul substanțelor nutritive pe care le găsim în hrana naturală. Pe vremea când oamenii vânau se hrăneau cu 800 de soiuri de alimente vegetale, însă în prezent avem o gamă limitată de astfel de produse, iar în supermarketuri nu găsim întotdeauna ce ne trebuie.

Chiar și în piețele super aglomerate găsit legume dintre cele mai neobișnuite precum morcovi violet, sfecla de aur, dovlecei galbeni, roșii portocalii și broccolii violete. Sfatul experților este să mâncăm cinci porții de legume și fructe pe zi. Toate naturale, crescute organic, fără chimicale.

Ce trebuie să conțină dieta ta

Alege ceva roșu. Roșii, zmeură, căpșuni, mere roșii sau roz, rubarbă, struguri roșii, pepeni verzi, ridichi, afine, sfecla, guava, cireșe , rodii, grepfrut roz, chilies și ardei gras roșu. De ce? Alimentele de culoare roșie sau roz sunt bogate în vitamina C. Multe dintre ele (roșii, ardei, pepeni verzi și grapefruit roz ) conțin licopen, un stimulator al sănătății, antioxidant puternic care ajută la protejarea împotriva anumitor tipuri de cancer.

Alege ceva verde. Spanac, varză, rucola, salată verde, sparanghel, praz, avocado, năsturel, castraveți, dovlecei, broccolli, ardei verde, fasole verde, mere verzi, kiwi, struguri verzi, varză de Bruxelles, varză , mazăre, țelină. În plus, plante medicinale cum ar menta, patrunjelul, tarhon și busuiocul. De ce? Firește, alimentele verzi conțin clorofilă, care  se găsește în legumele de culoare verde închis și alge. Sunt benefice sănătății, ajută la formarea de celule roșii din sânge. De asemenea, oferă energie, îmbunătățește digestia, iar studiile chiar au sugerat ca poate ajuta la reducerea riscului de cancer .

Alege violet albastru. Afine, mure, coacăze negre, prune, prune uscate , ceapa roșie , varză roșie , vinete , struguri purpurii , iar cauli violet floarea. De ce? La fel ca și unele fructe roșii, alimente violet și albastru închis sunt colorate de fitochimicale antocianii. Un studiu a constatat că afinele – care au unul dintre cel mai mare conținut de antioxidanți dintre toate fructele și legumele – poate încetini creșterea celulelor de cancer de sân. Aceste fructe mai conțin și resveratrol, care se găsește în principal în strugurii negri, care ajută pielea în procesul de îmbătrânire, plus că projează organismul de mediul înconjurător , dar și contribuie la reducerea inflamației în organism.

Alege galben porocaliu. Dovlecei, caise, toate tipurile de pepeni, piersici, cartofi dulci, morcovi, ardei galben și portocaliu, grapefruit, mango, papaya, napi, nectarine, porumb dulce , satsuma , portocale , banane, și dovleac . In plus , condimente , cum ar fi turmeric, care este foarte sanatos.  De ce? Alimentele galbene și portocalii sunt o mare sursă de vitamina C. În plus, ele conțin adesea betacaroten, transformat de organism în vitamina A, care poate ajuta la îmbunătățirea sănătății digestive și vizuale. Unele alimente portocalii și galbene ( mango, piersici, ardei, nectarine, și fructe citrice , de exemplu) conțin, de asemenea betacriptoxantina , care poate ajuta la protejarea sănătății respiratorii și pentru a îmbunătăți creșterea oaselor, însă constituie și un ajutor nespus pentru imunitatea.

 

 

 

 

Alte articole interesante