vola.ro
Health and Love

De ce sunt atât de importante fibrele alimentare? Iată de ce boli te feresc

aprilie 13, 2016
fibre alimentare
Divisima

Fibrele alimentare sunt foarte importante în alimentație. Rolul lor este de a ajuta corpul să elimine mai repede toxinele și deșeurile care se acumulează în organism mult mai repede. De aceea, este recomandat să introduci în alimentație cât mai multe produse bogate în fibre, pentru a-ți ajuta organismul să funcționeze corect. Care este rolul fibrelor alimentare și care sunt alimentele care le conțin? Aflați mai jos.

Fibrele alimentare sunt de două tipuri: sunt fibrel solubile și fibre insolubile, necesare pentru buna funcționare a sistemului digestiv. Ele ajută digestia prin două modalități: eliminaă toxinele și hrănesc bacteriile benefice din sistemul digestiv.

Fibrele solubile se găsesc în fructele și legumele proaspete, în leguminoase boabe, ovăz și orez. Sunt cele care atrag întotdeauna apa și conferă o senzație de sațietate pe o perioadă mai lungă de timp. Ele reduc presiunea sângelui și echilibrează glicemia, întârziind absorbția zahărului, prevenind oscilația glicemiei.

Fibrele insolubile se găsesc în cereale și orezul brun, facilitând evacuarea deșeurilor din organism. Se mai găsesc în semințele de psyllium, în tărâțe și în scoarța de ulm alunecos măcinată. Ele nu sunt digerate de organism și sunt evacuate de sistem exact așa cum au fost ingerate.

Incluzând fibre în alimențație, vei facilita corpului procesul de evacuare naturală a deșeurilor. Fibrele împiedică retenția compușilor toxici și te ajută să le elimini. Toxinele se pot acumula în căptușeala pereților intestinali, unde fermentează și pot deveni foarte periculoase. De aceea, este indicat să le elimini printr-o metodă naturală și sigură.

Ele au un rol prebiotic, fiind o sursă de hrană pentru bacteriile sănătoase din sistemul digestiv. Pentru a produce colonii sănătoase în intestine, bacteriile trebuie să se hrănească cu ceva, iar fibrele sunt perfecte. Dacă optezi pentru suplimente bogate în fibre, nu le combina cu alte medicamente , căci fibrele pot interacționa cu o parte din compușii din celelalte medicamente. Bea cât mai multă apă înainte și după ce iei un suploment alimentar bogat în fibre, pentru că altfel acestea se pot umfla și pot bloca intestinele.

Ce alimente mai sunt bogate în fibre? 

Un top al alimentelor bogate în fibre, pe care este de dorit să le introduci în alimentație sunt: pudra de cacao, ciocolata neagră, condimentele, porumb, grâu, semințele de in și susan, migdale, fistic, nuci pecan, semințe de floarea soarelui, fasole, pere, mere, banane.

Alte articole interesante