vola.ro
Diet and Fitness

Cura de slăbire care a revoluționat femeile din întreaga lume! Cele 4 faze ale dietei Dukan

martie 29, 2016
Divisima

Dieta Dukan a fost inventată de specialistul cu același nume, Dr. Pierre Dukan, care după 40 de ani de cercetări a reușit să încropească o dietă funcțională, în 4 pași: doi pentru slăbire și doi pentru menținerea greutății. Dieta are incluse 100 de alimente pe care le poți mânca, potrivit unui orar bine stabilit. Cu toate că dieta a funcționat foarte bine la unele persoane, au apărut și voci care spun că acest tip de dietă nu ar fi recomandat pentru organism și că mai mult rău face decât bine. Părerile rămân împărțite, iar dieta rămâne una dintre cele mai cunoscute diete la nivel mondial.

Dieta Dukan este foarte riguroasă și puțini sunt cei care o pot duce până la capăt, cu efecte optime asupra organismului. Ea are 4 faze de desfășurare:

Faza de atac

Are 72 de alimente bogate în proteine naturale şi  scopul ei este de a te motiva și a te face să conștientizezi satisfacția pierderii ăn greutate. Aceasta durează între 2 și 5 zile, variind în funcţie de kilogramele pe care vrei să le pierzi:

Aproximativ 5 kilograme – 1 -5 zile

Aproximativ 10 kilograme – 3 -5 zile

Aproximativ 20 de kilograme – aproximativ 7 zile

În această fază, sunt permise 68 de proteine animale, în cantităţi nelimitate. Faza de Atac va grăbi procesul de slăbire şi te va ajuta să elimini excesul de apă din organism. Se recomandă mișcarea fizică, în special dimineața.

Faza de croazieră

Cu ajutorul ei, tu ești  un pas mai aproape de greutatea dorită. În general, înm această fază, slăbești cam un kilogram pe săptămână. Secretul succesului acestei faze constă în alternarea zilelor cu proteine naturale cu zilele de legume. Se introduc cele 28 de legume recomandate. Și în această fază se recomandă mișcarea.

Faza de consolidare

Este faza în care poate apărea efectul de yo-yo, adică revenirea sau reacumularea kilogramelor pe care le-ai pierdut. Vei reveni la dieta ta obișnuită, introducând, treptat, alimente cu mai multe calorii și așa numitele mese-recompensă. Consolidarea se face prin consumul a 100 de alimente permise, la care poți adăuga o porție de carne de miel sau file de porc odată pe săptămână.

Faza de stabilizare

Este una dintre cele mai importante părți ale dietei. Ea te oprește din a ajunge din nou în punctul 0 și te va ajuta să îți păstrezi actuala siluetă pentru tot timpul vieții!

Odată ce ajungi în această fază, ai nevoie să respecți 3 reguli simple pentru tot restul vieții

  • JOIA PN – ziua de joi din fiecare săptămână va fi dedicată strict alimentelor care conţin proteine naturale
  • 20 de minute de mers pe jos sunt obligatorii, fără excepție.
  • Vei fi nevoit  să consumi 3 linguri de tărâțe de ovăz în  fiecare zi

Odată ce te-ai hotărât să te apuci de această dietă, gândește-te serios la motivele pentru care o faci. Ele ar trebui să fie suficient de puternice pentru a te motiva pe toată durata dietei. Vorbește cu familia și prietenii și spune-le de decizia pe care ai luat-o, să fie puși în temă. Ca orice altă dietă, efectele dietei Dukan se văd abia la final, deci nu te entuziasma că ai slăbit foarte mult la prima fază, acela este doar începutul.

 

Alte articole interesante