orange.ro
Health

Ce se întâmplă cu organismul tău dacă bei prea multă apă?

martie 28, 2016
zenda.ro

Potrivit cercetătorilor, consumul excesiv de apă nu face bine organismului, chiar dacă opinia general împărtășită este alta, și anume aceea că pentru a evita dehidratarea, mai ales în sezonul cald, poți să bei orice cantitate de apă. Ei bine, se pare că cercetătorii spun că foarte rar este indicat ca și cantitatea de apă consumată de-a lungul unei zile să depășească cei 2 litri recomandați. Dacă bem apă în exces, se pare că organismul nostru va încerca să scape de acel surplus de apă prin transpirație.

Consumul de apă în exces poate duce la o serie de efecte nebenefice asupra organismului, care se va resimți. Aparent, apa băută în exces poate duce la insomnii. Atunci când adormim, creierul nostru eliberează un hormon anti-diuretic care încetinește funcția renală și ne face să nu avem nevoie sau să uităm să urinăm în timpul nopții. Consumând apă în exces, te poți trezi fie în timpul nopții, fie dimineața devreme pentru a merge la toaletă. După ce se întâmplă asta, și somnul se instalează mai greu.

Pentru a completa, consumul de apă în exces (la nivel de litri, nu pahare) duce și la instalarea dezechilibrelor de sare și minerale din corp, și asta pentru că rinichii nu mai funcționează corect. Foarte rar, poate apărea și o intoxicație, de pe urma căreia se poate muri. Mai mult, persoanele sănătoase nu au de ce să bea atât de multă apă, mai ales dacă corpul tău nu cere acest lucru. Corpul are nevoie de 2 litri de lichide pe zi, nu neapărat de apă, iar aceste lichide și le poate lua din cu totul și cu totul alte surse. Cu excepția persoanelor care suferă de anumite boli de inimă sau rinichi și care trebuie să își asigure un aport de 2,5 – 3 litri de apă zilnic pentru a preveni deshidratarea, persoanele sănătoase nu au de ce să bea atâta apă.

Academia Națională de Știință din Statele Unite recomandă consumul de apă cu moderație. Spre exemplu, dacă bem 12 pahare de apă pe zi nu facem decât să pierdem nutrienți esențiali, cum ar fi magneziu, sodiu și cloruri. Consumul de apă ar trebui mărit atunci când ajungem într-o climă uscată cu temperaturi înalte, de exemplu. Atunci când corpul pierde mai multă apă prin transpirației, este normal ca și cantitatea de lichide de care are nevoie pentru a se hidrata să crească.

Efortul fizic susținut este un alt caz în care poate fi suplimentat consumul de apă, la fel ca și in curele de slăbire, când apa sau orice alt lichid sărac caloric poate fi consumat întreme mese pentru a scădea apetitul. De asemenea, cantitatea de apă poate fi suplimentată atunci când intervin anumite boli sau afecțiuni, cum ar fi febră, diaree, pietre la rinichi sau afecțiuni ale ficatului.

Așa că mare atenție la cantitatea de apă pe care o consumați! Orice strică consumat în exces.

 

starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline