Avon
Health and Love

Avem sau nu nevoie de carbohidrați în dieta noastră?

septembrie 30, 2016
vola.ro

Avem sau nu nevoie de carbohidrați în dieta noastră de zi cu zi? Aceasta este întrebarea pe care și-o pun milioane de oameni. Deși majoritatea nu sunt informați cu privire la ce înseamnă carbohidrații, unde se găsesc și, mai ales, ce impact au asupra organismului, multe persoane consumă paste sau pâine fără să știe dacă le ajută sau nu organismul.

Vă întrebați dacă aveți nevoie de carbohidrați? Avem novoie, însă atâta timp cât sursa este una naturală și nu rafinată. Corpul uman poate supraviețui fără carbohidrați  (paste, pâine, chipsuri, etc), iar dacă stați bine să vă gândiți, strămoșii noștri nu consumau astfel de carbohidrați, iar dieta lor era bogată în carne, în special carne roșie. Ei își luau necesarul de carbohidrați din legume și fructe. Există două tipuri de carbohidrați: buni și răi.

Carbohidrați buni: Cerealele integrale, Painea integrală, Fructele, Legumele, Orezul brun, Turtele și biscuiții de ovaz, Orzul, Fasolea, Lintea, Cartofii,

Carbohidrați rai: Cerealele rafinate, Painea albă, Gogoșile, Biscuiții, Prăjiturile, Băuturile acidulate, Crispurile, Chipsurile, Pastele făinoase, Siropurile din dulceață.

Citește și: De ce este bine să faci sport zilnic, fie și mai puțin de 30 de minute?

Acum că știți, de fapt, care sunt carbohidrații care ne fac rău și care ne ajută, ar fi bine să eliminați mâncărurile nesănătoase din dieta voastră. Corpul uman are nevoie de carbohidrați, însă de cei naturali, care se găsesc în fructe și legume. Foarte multe persoane consumă foarte mulți carbohidrați rafinați, motiv pentru care ajung la obezitate, iar cu această problemă se confruntă tot mai multe țări. Majoritatea părinților consideră că o dietă bogată în carbohidrați nu îi va afecta pe copii, însă pe termen lung acest poate avea serioase probleme nu doar cu greutatea, dar și cu inima. În timp, organele pot fi afectate din cauza carbohidraților rafinați. Corpul uman poate supraviețui doar cu o dietă bogată în proteine. Americanii consumă foarte muți carbohidrați, în special cele din grâu, iar în prezent consumăm de două ori mai mulâi carbohidrați decât strîmoșii noștri, care nu consumau grâu, ci vânau, iar carbohidrații îi luau din fructe și legume.

Cum influențează carbohidrații sănătatea noastră?

Strămoșii noștri erau mai sănătoși ca noi tocmai din prisma acestui lucru. Ei vânau și mâncau sănătos. Aveau mâinile și inima mult mai puternice. Nu consumau mâncare procesată industrială, ci doar ce vânau. Spre exemplu, tribul Masai din Estul africii au o dietă bogată în proteine și lapte. Ei consumă și vegetale, însă foarte puțin grâu, iar rata îmbolnăvirii la ei este foarte mică. În tribul lor nu există persoane obeze, oameni care să sufere de boli cronice sau alte probleme de sănătate la vârste fragede.

În Alaska, oamenii aveau o dietă bogată în somon, pește, foci, rațe, gâște, reni și fructe de pădure. După ce au început să consume mâncare modernă, sănătatea oamenilor a început să se deterioreze. Din 1991 până în 2007, rata obezității în rândul persoanelor din Alaska a crescut cu 63%. Spre exemplu, nativii americani aveau o dietă bogată în proteine și legume, însă după ce coloniștii europeni au ajuns pe teritoriul lor au început agricultura și să prelucreze cerealele. Evoluția a schimbat omenirea, iar de cele mai multe ori auzim că strămoșii noștri se îmbolnăveau mai repede ca noi, însă, de fapt, aceștia erau cu 10% mai înalți. Această schimbare ne-a adus și o micșorare a creierului tot cu 10%.

Nutriționiștii recomandă carbohidrați naturali înainte de a face efort fizic, deoarece furnizează energie și ne pot ajuta în rezistență, însă consumul de carbohidrați este necesar să vină din produse naturale.

FOTO: fit4sport.wordpress.com

Alte articole interesante