orange.ro
Lifestyle

Ce alimente de post sunt periculoase și cu ce le poți înlocui

aprilie 11, 2017
zenda.ro

Alimentele periculoase de post se regăsesc în majoritatea bucătăriilor, însă asta pentru că multe eprsoane nu știu cât de nocive sunt. Mai sunt, totuși, câteva zile până la Înviere și terminarea postului, motiv pentru care trebuie să avem grijă și la produsele de post. Multe alimente sunt periculoase, însă pot fi înlocuite. Postul nu se ține doar de Paște și crăciun, iar cei care țin cu adevărat să nu consume produse animale în zilele de post trebuie să aibă grijă la alimentație.

Alimentele de post periculoase pentru organism se găsesc în orice supermarket, iar dacă aceste produse credeați că sunt o variantă bună pentru sănătate, iată că medicii nutriționiști nu le recomandă. O serie de alimente de post care nu fac bine organismului sunt:  Margarina, Pateul vegetal, Brânza tofu, Crenvurști/ cârnați vegetali, Șnițele din soaia, Lapte din soia, Cașcaval de post, iaurt vegetal,  Chipsuri. Evitați pe cât posibil aceste alimente de post care vă fac mai mult rău decât bine. În locul acestor alimente de post puteți să consumați fructe și legume, care sunt pline de vitamine, antioxidanți și vă oferă plinul de energie de care aveți zilnic nevoie.

O variantă de post pot fi fructele și legumele. FOTO: PEXELS.COM

O variantă de post pot fi fructele și legumele. FOTO: PEXELS.COM

Dr. Ruxandra Pleșea, nutriționistul la care a apelat Ela Crăciun, a explicat de ce produsele de post conțin atât de mulți conservanți periculoși.

„Sunt sigură că știți, dar vreau să vă reamintesc că mare parte din produsele de post conțin aditivi alimentari, rolul lor fiind de a le face mai gustoase și cât mai aproape de gustul original. Este de evitat consumul de produse care au calorii goale pentru că ele stau la baza bolilor omului modern: diabet de tip 2, boli cardiovasculare, cancer. Dacă vă gândiți să reduceți și consumul de zahăr (principalul vinovat pentru cele mai grave boli cu care ne confruntăm în zilele noastre), atunci trebuie să stați departe de aceste produse pentru că unul dintre ingrediente este zahărul și rudele sale: siropul de fructoză/glucoză, amidonul modificat, gluten, îndulcitorii de sinteză cum sunt aspartamul și zaharina. Sfatul meu este să citiți eticheta și nu cumpărați produsele care conțin următoarele E-uri pentru că vă pun în pericol sănătatea: E102, E104, E110, E122, E123, E124, E127, E129, E132, E133, E142, E143, E151, E155, E160b, E200, E201, E202, E203, E210-219, E220-228, E280-283, E310-312, E620-625, E627, E631, E635. Și acest îndemn este valabil nu doar pentru cei care postesc, ci pentru noi toți cei care cumpărăm mâncarea din supermarketuri, nu mai avem siguranța că sunt pregătite ca pe vremea și după rețetele bunicii. Vremurile s-au schimbat, la fel și obiceiurile și poftele, gusturile noastre”, susține specialistul.

FOTO: PEXELS.COM

nissa

starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline