vola.ro
Health and Love

Ai probleme cu somnul? Uite ce trebuie să faci pentru a scăpa de insomnii!

aprilie 14, 2016
insomnia elli.ro
Divisima

Insomni, ca și afecțiune, a început să se manifeste din ce în ce mai des. Stresul, grijile și oboselile sunt principalele cauze care duc la instalarea insomniei. Iar odată instalată, ea crează anxietate și stări constante de oboseală. Dacă experimentezi insomnia, este momentul să treci la acțiune și să iei măsuri pentru a redresa această problemă. Merită să dormi liniștit și să te odihnești corespunzător. Dar cum faci asta?

Câteva sfaturi de la specialiști vin în ajutorul tău. Iată-le!

Fă-ți timp pentru somn

Foarte des, somnul este primul lucru la care renunță oamenii. Așa că pentru a fi în formă, fă-ți timp pentru somn, asta te va ajuta pe termen lung. Pentru a face asta, poți construi un orar de somn. Cea mai bună oră de a te duce la culcare este ora 22.00, astfel încât să permiți corpului să se refacă. Este ideal să te duci la somn la aceeași oră în fiecare zi, chiar dacă este zi lucrătoare, chiar dacă este zi de weekend. Asta te poate ajuta să îți reglezi mecanismul intern și să te ajute să dormi mai bine pe timpul nopții.

 Fii atent la ce mănânci

Ce mănânci și la ce ore mănânci poate să îți afecteze somnul. Cel mai bine ar fi să mănânci ușor seara sau să eviți mesele copioase cu câteva ore înainte de culcare. Trebuie să limitezi și cantitatea de lichide pe care o bei înainte de culcare, pentru a evita drumurile la baie pe timpul nopții.

Renunță la cofeină, alcool și țigări

Sunt mari inhibatori ai somnului și pot constitui un motiv pentru insomniile tale. Cofeina și nicotina sunt stimulanți, iar alcoolul crează inițial starea de amorțeală, dar te împiedică să dormi, făcându-te să te simți obosit pe parcusul întregii zile.

Plimbă-te

Este recomandat ca după fiecare masă să te plimbi sau să faci exerciții fizice ușoare. Prin mișcare, îți ajuți corpul să se odihnească și te ajută să adormi mai repede. Atlfel, te vei simți mult prea plin de energie și îți va fi greu să adormi.

Stabilește ritualuri

De exemplu, să ai câteva minute de liniște înainte de a te duce la somn. Exclude televizorul, computerul sau social media din rutina ta, înainte de culcare și asta pentru că lumina foarte puternică a ecranelor de device-uri pot inhiba somnul. În timpul acestui ritual de liniște, poți face un duș relaxant, poți citi o carte, asculta muzică chill out sau poți bea un ceai care să te ajute să te liniștești. De preferat ar fi ca în camera în care dormi să nu ai nici televizor și nici să nu îți lași telefoanele pe lângă pat. Te pot împiedica să te odihnești.

Renunță la somnul din timpul zilei

Chiar dacă ți se face somn în timpul zilei și corpul tău pare să cedeze, nu adormi. Somnul în timpul zilei este principalul dușman pentru somnul din timpul nopții.

 

Alte articole interesante