zenda.ro
Health

Ce legume, fructe, carne și lactate trebuie să cumpărați pentru o viață sănătoasă

martie 18, 2017
libris.ro%20

Pentru a avea o viață sănătoasă și ferită de boli este foarte important să avem o alimentație bogată în fructe, legume, carne slabă, lactate și multă apă. Toate aceste alimente ne oferă necesarul de vitamine și minerale pentru a trăi sănătos. Ce se întâmplă însă când alimentația este bogată în alimente procesate, pline de E-uri, carbohidrați și alte elemente nesănătoase? În corpul nostru au loc o serie de reacții chimice, iar din cauza unei alimentații nepotrivite încep să apară diferite afecțiuni.

Ca și orice vietate de pe planeta noastră, omul are nevoie de resurse și funcționează doar cu anumite mâncăruri. Pe termen lung, dacă o persoană consumă mâncare bogată în uleiuri sau procesată organismul va reacționa. Medicul nutriționist Florin Ioan Bălănică ne sugerează să avem grijă la alimentație și să consumăm doar fructe, legume, dar și alte alimente naturale și să avem grijă de unde cumpărăm produsele, dar, mai ales, să fie proaspete și fără E-uri.

Alimentația este foarte importantă în viața de zi cu zi, iar apariția bolilor este favorizată de lipsa unei vieți lipsite de sport, hidratare și consum regulat de alimente sănătoase.

Medicul nutrițuonist Florin Ioan Bălănică

Medicul nutrițuonist Florin Ioan Bălănică

‘Domnule Doctor, dar noi ce mai putem manca in ziua de astazi?’ aud de la tot mai multi pacienti. Este o intrebare corecta, actuala, si care gaseste foarte greu raspunsul pentru omul modern. De ce? Pentru ca suntem bombardati cu informatii contradictorii despre alimente, suntem prinsi in cursa contra cronometru a lipsei generale de timp si gasim mereu scuze nesanatatii noastre. Dar care poate fi solutia? Solutia consta in modul in care ne organizam viata, iar specialitatea care se ocupa de sanatate si nu de boala este #MedicinaStiluluiDeViata.

Ce putem face concret:
– sa cumparam cat mai multe produse proaspete din piata, in sezonul lor;
– sa gasim un producator de incredere pentru fructe, legume, carne si branzeturi;
– sa citim eticheta produselor pe care le cumparam;
– chiar daca majoritatea E-urilor sunt permise pentru consum, in scopul gustului si conservarii produselor, consumul constant duce la sumarea efectelor nepotrivite ale acestora;
– sa ne documentam putin si sa gasim o sursa buna de apa potabila;
– sa fim atenti la produsele alimentare aflate „la promotie” – ieftin si bun nu exista, iar cand vorbim de mancare, scopul trebuie sa fie sa cumparam produse de buna calitate in cantitate mica, si nu o cantitate mare de alimente de o calitate scazuta;
– mancarea sanatoasa nu este scumpa, putem cumpara de la producatori traditionali, alimente sanatoase;
– nu consumati frecvent alimente procesate sau conservate prin alte mijloace decat cele traditionale (ex. saramura etc.);
– nu consumati frecvent produse bogate in zahar, cum ar fi dulciurile rafinate;

Masa era candva importanta pentru romani. Era momentul in care toata familia se aduna si petrecea timp de calitate impreuna – un bun moment de socializare si de a consuma produse proaspete. Din pacate, noi am luat numai ce ne-a convenit din obiceiurile traditionale romanesti. Am luat mesele imbelsugate – dar am uitat ca inaintasii nostri munceau fizic si consumau caloriile consumate -, am luat combinatiile alimentare incorecte – dar am uitat ca taranul roman autentic se baza pe masura si bun simt -, am preluat consumul anumitor tipuri de alcool – dar am uitat ca bunicii nostri aveau masura asocierii mancarii cu bautura.

Educatia pentru sanatate si preventie prin „Medicina Stilului de Viata” este solutia pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri.”, a scris pe Facebook nutriționistul Florin Ioan Bălănică.

cel.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline