orange.ro
Health

6 tipuri de mâncare interzise, dar benefice pentru sănătatea ta

iulie 13, 2017
zenda.ro

Nu mânca asta. Nu bea aia. Tot timpul ni se spune ce ar trebui să consumăm și care sunt cele mai bune variante de produse pentru alimentația noastră. Adevărul este că sunt foarte multe mâncăruri care nu ne fac bine, iar aici vorbim de fast-food, mâncărurile bogate în grăsimi. Însă orice dietă trebuie să se muleze după organismul fiecăruia. Dacă ai colesterolul mare, atunci ar trebui să consumi alimente sărace în grăsimi, ori să încerci să ai un consum moderat de alimente precum fructele, legumele și alte tipuri de mâncare, fără exagerare. Sunt însă câteva tipuri de alimente sănătoase, dar care sunt interzise de anumiți specialiști.

Trebuie să avem grijă ca din alimentația noastră să ni lipsească fructe, legume și lichide bogate în minerale, antioxidanți, vitamine care să ne ajute să fim productivi.

Trebuie să avem grijă ca din alimentația noastră să ni lipsească fructe, legume și lichide bogate în minerale, antioxidanți, vitamine care să ne ajute să fim productivi.

Suntem ceea ce bem și mâncăm. Evident, suntem și ceea ce mișcăm, mai exact cât de mult ne punem în funcțiune corpul. Sportul și alimentația sunt strâns legate, iar pentru o viață frumoasă, sănătoasă și energică avem nevoie de alimente sănătoase și de mișcare. Într-o eră în care toată lumea are păreri despre cum ar trebui să mâncăm, ce ar trebui să mâncăm și cum ar trebui să consumăm alimentele pe care le cumpărăm, până la urmă, credem că important este echilibrul. Excesele nu au făcut niciodată bine, iar o viață echilibrată înseamnă un om mai fericit. La fel procedăm și în cazul alimentelor pe care le consumăm.
6 tipuri de alimente interzise, dar benefice pentru sănătate
Ouăle

Ouăle se numără pe lista produselor interzise de anumiți nutriționiști ori medici, iar asta pentru că gălbenușul ridică nivelul de colesterol în sânge. Însă dacă ai o alimentație sănătoasă, bogată în fructe, legume, un consum de apă ridicat și cu multă mișcare, acest colesterol din ouă va fi nesimnificativ. Corpul nostru are nevoie și de colesterol, pentru a funcționa în parametri normali. Evident, dacă dieta ta zilnică este formată din burgeri, fast-food, prăjeli, ouăle vor fi un plus în alimentația nesănătoasă.

Beneficii ouă: Oăule sunt foarte sănătoase pentru organism, deoarece sunt bogate în nutrienți esențiali, proteine, vitamine și minerale, calciu și acizi grasi omega.

Carbohidrații

Foarte multe persoane susțin că au renunțat la carbohidrați, pentru a ajunge la un număr de kilograme dorit. Despre scoaterea carbohidraților din alimentație s-a scris, în mod special, în anii 70, atunci când se dezvoltase o modă cu dietele fără carbohidrați. Dacă eliminați carbohidrații din alimentație înseamnă să eliminați consumul de multe fructe și legume care sunt benefice pentru sănătatea inimii. Puteți alege să nu consumați carbohidrați bogați în grăsimi care nu fac bine pentru sănătate.

Carbohidrați buni

  • Cerealele integrale
  • Painea integrala
  • Fructele
  • Legumele
  • Orezul brun
  • Turtele si biscuitii de ovaz
  • Orzul Fasolea
  • Lintea Cartofii

Carbohidrați răi

  • Cerealele rafinate
  • Painea alba consumată în exces
  • Gogosile Biscuitii
  • Prajiturile
  • Bauturile acidulate
  • Crispurile
  • Chipsurile
  • Pastele fainoase consumate în exces
  • Siropurile din dulceata

Beneficii carbohidrați: dacă aveți un consum regulat de carbohidrați în limite normale, corpul vostru va avea mai multă energie, previne apariția senzației de foame și de oboseală.

Carnea roșie

Ca și în cazul ouălor, carnea roșie este considerată un aliment rău, interzis, care afectează sănătatea inimii. Însă dacă alegem să consumăm o carne roșie slabă, gătită corespunzător (în tigaie sau în mâncare), acest tip de mâncare este foarte bun pentru organism. Carnea roșie crește masa musculară și este o sursă foarte bună de fier. Anumite tipuri de carne roșie sunt bogate în grăsimi saturate care ridică nivelul de colesterol în sânge și cresc risculul îmbolnăvirii bolilor de inimă. Carnea roșie trebuie consumată moderat, în cantități mici și gătită corespunzător, fără ulei, să nu fie bine făcută și cu condimente sănătoase

Beneficii carne roșie: Carnea roșie conține multe vitamine și niveluri mai ridicate de acizi grași omega-3 (grăsimile bune). Atenție însă, dacă doriți să pregătiți carnea roșie la grătar, însă bine făcută, acest tip de mâncare nu este tocmai sănătos și poate produce cancer în timp. Dacă optați pentru grătar, trebuie ca acest tip de carne să fie făcut fraged. 

Legumele conservate și congelate

Cu siguranța ați auzit că legumele congelate nu sunt sănătoase și că odată congelate își pierd toate valorile nutriționale. Nimic mai fals! Atunci când fructele și legumele sunt congelate, ele îți păstrează și majoritatea vitaminelor. Dacă țineți prea mult timp legumele în frigider, ele își pierd din nutrienți, în timp. Ca și fierberea lor, de altfel. Dacă le congelați, fructele și legumele nu vor fi la fel ca atunci când le culegem din grădină, însă nu sunt nici lipsite de vitamine și minerale.

Sarea

Evitați sarea pentru că sunteți de părere că sodiul crește presiunea arterială? Dacă nu suferiți de boli de inimă, atunci corpul vostru are nevoie de sare pentru a vă menține echilibrul fluidelor din organidm. De asemenea, sarea este bogată în IOD, care este importantă pentru funcționareaz glandei tiroide.

Ciocolata

Încă de când suntem copii ni se spune că ciocolata nu este bună pentru sănătate din cauza concentrației ridicată de zahar pe care o are, însă copiii au nevoie de zahăr în perioada creșterii. Foarte multe persoane evită să consume ciocolată tocmai pentru că ar fi nesănătosă, însă acest lucru este un mit, iar consumată moderat poate fi bună pentru organim.

Beneficii ciocolată: Ciocolata conține flavanoli, un tip de antioxidanți puternici care ajută la sensibilitatea la insulină, îmbunătățesc funcția arterială și chiar reduc stresul. Asigurați-vă că este cel puțin 80% cacao.

ANDRIK ↟ LANGFIELD ↟ PETRIDES

Lauren Lester

starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline