orange.ro
Health

12 moduri de a scăpa de burta umflată fără exerciții fizice | FOTO

mai 3, 2017
zenda.ro

O burtă proeminentă poate însemna și balonare, care este un proces natural al corpului și care rezultă după consumul unor alimente care produc gaze în stomac. Într-o stare normală, aproximativ jumătate din stomac și jumătate intestin sunt umplute cu gaz. Aerul din stomac este rezultatul activității microorganismelor din flora intestinală – bacterii care ajută procesul digestiv. Cu cât este mai greu pentru digerarea stomacului, cu atât mai multe gaze sunt produse. Iată 12 modalități de a scăpa de burta umflată fără exerciții fizice, dar care ajută și digestia.

Metoda #1: Dacă vă pasați în acest loc reduceți formarea gazelor în stomac și ameliorează durerea de stomac.

Luați buricul ca un „punct de plecare”, după care așezați 4 degete orizontal deasupra acestuia. Punctul dorit este deasupra degetului superior. Masați-l timp de 2-3 minute în sensul acelor de ceasornic și în același sens invers acelor de ceasornic. Dacă ați făcut totul bine, veți simți un gust acru în gură și salivarea va crește.

Metoda #2: Acest masaj vă ajută să eliminați retenția de apă, dar și durerea de stomac

Acest punct este situat la înălțimea celui de-al doilea deget de deasupra ombilicului. Apăsați pe el și masați timp de 2-3 minute în sensul acelor de ceasornic și la fel de mult în sens contrar acelor de ceasornic.

Metoda #3: Acest tip de masaj va crește activitatea intestinală și va elimina greutatea

Așezați 4 degete orizontal sub ombilic. Punctul corect este situat sub degetul mic. Este nevoie de 2-3 minute de masaj în sensul acelor de ceasornic și la fel de mult în sens invers. Acest masaj te va ajuta să scapi de balonare.

Ce alimente să consumi pentru a scăpa de balonare 

O persoană sănătoasă poate avea o mulțime de cauze din cauza cărora se produce balonarea. Poate fi vorba de nutrițiție, așa că iată câteva sfaturi practice:

1. Bea un pahar de apă caldă cu lămâie în fiecare dimineață

Chiar cu 15-30 de minute înainte de masă, consumă apă cu lămâie, deoarece ajută la reglarea acidului gastric în stomac, ameliorează simptomele arsurilor la stomac și previne formarea gazelor în intestin. În plus, lămâia este foarte bogată în vitamina C și ajută sistemul imunitar.

2. Nu bea lapte și cafea la micul dejun

Laptele stimulează producerea și creșterea acidului gastric în stomac. Mai bine consumă iaurt care conține kefir, deoarece conține probiotice, care ajută bacteriile stomacului în procesele digestive. În ceea ce privește cafeaua și berea, ele afectează stomacul aproape în același mod ca laptele.

Lapte de migdale realizat de Carmen Negoiță

3. Nu bea lichide în timpul mesei

Băuturile pe care le consumați în timpul mesei diluează acidul gastric și concentrația de enzime responsabile pentru buna funcționare a digestiei. Dacă bei apă sau alte lichide în timpul mesei, stomacul nu va digera cum trebuie mâncarea, iar din cauza acestui lucru se produc gazele în stomac și balonarea.

4. Nu bea alcool pe stomacul gol

Alcoolul stimulează producerea de acid gastric, care, în absența alimentelor din stomac, încetinește activitatea și începe să corodeze pereții. Cu o utilizare frecventă, aceasta ucide microflora stomacului și a intestinelor.

5. Bea ceai de ghimbir

Ghimbirul calmează stomacul și reduce formarea gazelor și activitatea intestinală. De asemenea, diluează sângele și îmbunătățește circulația acestuia.

6. Nu mâncați prea multe alimente grase

Alimentele grase, tip fast food și dulciurile grase, sunt alimente grele, care stau în stomac în timpul digestiei. Cu cât procesul de digerare al stomacului este mai greoi, cu atât apar mai multe gaze în stomac. Dacă mâncați mai puțină grăsime, puteți evita atât acumularea kilogramelor în plus, cât și senzația de disconfort.

7. Nu bea lichide acidulate

Când mâncăm în grabă, vorbim în timp ce mănâncăm, mestecăm prost și bem băuturi carbogazoase. De asemenea, mulți dintre noi mestecăm des gumă sau fumăm. Toate astea duc la balonare.

8. Nu mâncați prea multe alimente bogate în fibre

Numeroase legume și fructe de pădure sunt bogate în fibre, însă consumul de fibre cauzează formarea gazelor și împiedică funcționarea intestinală din cauza fibrelor grosiere.

O variantă de post pot fi fructele și legumele. FOTO: PEXELS.COM

O variantă de post pot fi fructele și legumele. FOTO: PEXELS.COM

9. Relaxați-vă, dormiți bine și meditați

Anxietatea și stresul conduc duc la probleme intestinale. Pentru nu avea probleme trebuie să vă relaxați în mod corespunzător. De exemplu, 15-20 de minute de meditație pe zi calmează mintea, stomacul și inima și normalizează circulația sângelui.

starshiners.ro%20

Alte articole interesante

Inline
Inline